loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

معرفی کتاب‌های اربعین: پیاده‌روی اربعین رسانه شیعه

معرفی کتاب‌های اربعین: پیاده‌روی اربعین رسانه شیعه

اگر نقش‌آفرینی پیغام‌آورانه حضرت زینب(س) از عاشورا تا اربعین نبود، شاید نهضت حضرت امام حسین(ع) تداوم تاریخی به این گونه پیدا نمی‌کرد و حقایق واقعه کربلا به ما به صورت فعلی نمی‌رسید. اربعین یک رسانه برای انتشار پیام عاشورا بوده است.

پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) در روز اربعین ریشه‌ای تاریخی و عمیق دارد. ... این مراسم میلیونی یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان جهان تشیع است. در گردهمایی اربعین علاوه بر گروه‌های مسلمانان شیعه، مسلمانان سنی، مسیحی، ایزدی و پیروان دیگر ادیان نیز حضور می‌یابند. این رویداد بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه‌ی مذهبی در جهان است.

پیاده‌روی اربعین پیش از دوران حکومت حزب بعث در عراق، در میان علما و طلاب و تعداد کمی از مردم وجود داشته است، با این تفاوت که در آن روزگار خبری از موکب‌داری به شکل مرسوم امروزی نبود و مردم از ترس حکومت، پذیرایی از زائرین را در منازل خویش انجام می‌دادند چراکه حکومت، مجازات اعدام را برای میزبانان زائرین در نظر گرفته و اجرا می‌کرد.

(بخشی از کتاب)

کتاب «پیاده‌روی اربعین رسانه شیعه» از جمله کتاب‌های تبیینی به شمار می‌رود که «حامد طالبی» تلاش کرده در آن پیاده‌روی اربعین را نه حتی به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی انسانی، که به عنوان مهم‌ترین و موثرترین فعالیت رسانه‌ای برای دین اسلام معرفی کند. حامد طالبی معتقد است که این پیاده‌روی باشکوه، ادامه‌ی راه خطابه‌ها و روایتگری‌های حضرت زینب کبری سلام الله علیها از واقعه کربلاست؛ که «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود».

امروز نیز مسافران کربلا همان مسیر را طی می‌کنند و هر کدامشان روایتگر اسلام حقیقی هستند. در بخشی از کتاب آمده است: «پیاده‌روی اربعین، از جمله رویدادهای بزرگی است که همه‌ی ارزش‌های خبری مانند بزرگی، تازگی، مجاورت، دربرگیری، شگفتی و برخورد را با هم دارد. چنین ویژگی کم‌نظیری پیاده‌روی اربعین را به موضوعی بسیار قابل‌توجه در علوم خبری و ارتباطی تبدیل می‌کند.»

مقام معظم رهبری فرموده‌اند: «امروز در دنیای پیچیده‌ی پرتبلیغات و پرهیاهو، حرکت اربعین، یک فریادِ رسا و رسانه‌ی بی‌همتا است.» و حامد طالبی از همین سخن وام گرفته و کتاب را نوشته است. او می‌گوید: «می‌خواستم با نوشتن این کتاب به اهمیت اربعین پی ببرم و متوجه شوم اربعین چگونه می‌تواند نقش رسانه‌ای را به دوش بکشد و چطور می‌تواند 20 تا 25 میلیون نفر جمعیت را با وجود بایکوت رسانه‌ای جذب کند.»

برای تهیه و خرید کتاب کلیک کنید.

طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک